Piotr Wtulich był członkiem zarządu odpowiedzialnym za realizację projektu. Tło projektu Gwałtownym rozwój rynku e-commerce był dla dotychczasowego lidera branży nie tylko źródłem wzrostu ale również stawiał przed firmą nowego rodzaju wyzwania. Zwiększająca się skala działania firmy wymagała z jednej strony innego sposobu definiowania rynku i grupy docelowej, z drugiej strony natomiast pojawiła się konieczność przeciwstawienia znacznie większym konkurentom wchodzącym na nowy rynek. Zaostrzenie rywalizacji konkurencyjnej wymagało podjęcia zdecydowanych działań w sferze marketingu zapewniających utrzymanie pozycji lidera rynku. Dotychczasowy rozwój i pozycja firmy były przede wszystkim zasługą osobistego zaangażowania, wiedzy i doświadczenia założycieli firmy zdobywanego często metodą prób i błędów. Informacje o rynku i zachowaniach klientów pochodziły przede wszystkim z dość uproszczonej analityki wewnętrznej, brak było wiarygodnych i w miarę kompletnych informacji o całym rynku. Istotnym czynnikiem wpływającym na sposób realizacji projektu była sezonowość rynku, na którym sezon zakupów świątecznych nie tylko generował istotny udział w całej rocznej sprzedaży, ale również był okresem pozyskiwania większości nowych klientów. W ciągu kilku miesięcy należało zatem nie tylko wypracować ale również wdrożyć nową strategię marketingową by zafunkcjonowała w kluczowym dla firmy sezonie. Przebieg projektu Proces wypracowania i wdrożenia nowej strategii marketingowej składał się z czterech etapów:
Niezwykle istotne były dla realizacji strategii marketingowej i osiągnięcia zakładanych celów było przeprowadzenie następujących działań wspierających w innych obszarach: Rezultaty W wyniku opracowania i wdrożenia nowej strategii marketingowej osiągnięto wymierne efekty w postaci: Efektywność kampanii i działań marketingowych doceniona została przyznaniem nagród w konkursach Golden Arrow i EFFIE. Kluczowe czynniki sukcesu Istotnymi czynnikami decydującymi o sukcesie projektu były: |